2012. augusztus 8., szerda

Amerikai krémes

Múlt hétvégén megint egy krémes süteményt készítettem a családom legnagyobb örömére. Nagyon hasonlított az előző krémes receptjére, csak ebben nincs dió és kávé. Viszont eléggé sok tojást igényelt a tészta és persze a krém is. Vagyis a sárgája a tésztához, a fehérje meg a krémhez kellett. Jó elosztás, ugye? :D
Egy óra alatt elkészült:

Amerikai krémes

A tésztához:
7 tojássárgája
20 dkg cukor
20 dkg liszt (rétesliszttel dolgoztam)
1 csomag sütőpor
2 ek kakaópor
13 ek víz

A krémhez:
7 tojásfehérje
7-10 ek cukor (8-cal tettem bele)
2 csomag vaníliás pudingpor
6 dl víz

Tetejére:
3-4 dl habtejszín vagy Hulala
reszelt csoki

A tojássárgájákat kikeverjük a cukorral, a vízzel, majd hozzádolgozzuk a sütőporos lisztet és a kakaóport. Közepes lángon 180 fokon kb. 20 percig sütjük. (Tepsi mérete: 27x37 cm)
Kakaós piskótatészta

Mialatt sül a tészta, a tojásfehérjéket a cukorral kemény habbá verjük. A pudingport a vízzel simára keverjük és felfőzzük. Még forrón összekeverjük a habbal és a tészta tetejére kenjük. További 10-15 percig 180 fokos sütőben sütjük. Majd hagyjuk teljesen kihűlni.
Kér valaki egy nyalást? :)

A tejszínt kemény habbá verjük, és a teljesen kihűlt tészta tetejére kenjük. Reszelt csokival jól megszórjuk.
Kinek adhatok?
Mivel nem rendelkeztem a fent megadott méretű tepsivel, ezért a tészta kicsit vastagabbra, nagyobbra sikerült. És persze a hab is, de ez nem látszik, mivel "kicsit" nyalakodtam :D Olyan pudingport használtam, amit általában tejjel keverek ki, de mivel a recept vizet irt, nem mertem változtatni rajta. Volt felbontva még 1 dl tejszínem és bontottam hozzá még 2,5 dl-nek megfelelőt, így a középarányt választottam a hab elkészítéséhez. Egy másik ismerősöm is már hamarabb elkészítette ezt a nagyon finom üdítős édességet, szerinte ez megfelel 20 db-nak. Ezúton köszönöm Ziának is az információt! :))))
Egy sor már hiányzott belőle, mikor felszeleteltem :D

Remélem, sokan kipróbáljátok ezt a krémest is, mint az előzőt és elnyeri tetszéseteket és ízléseteket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése