2012. augusztus 29., szerda

Bounty kocka

Mivel beköszöntött a hidegfront, ezért beizzítottam a sütőt :) Meglepő módon csak 140 fokra, mert általában 180 fokon sütöm a piskótatésztákat. Ha még fáztam is volna közben, mialatt kikavartam a tésztát, rá is kapcsolhattam volna turbósebességre, mert a sütő gyorsabb volt nálam (gyorsabban melegedett be :D)...
Valami egyszerűre, de finom és gyorsra vágytam. Ugye, ez lehetetlen, ennyi feltételnek megfelelni? :)

Már úgy tűnt, hogy megvan az ideális sütemény, mikor hirtelen a semmiből előbukkant egy édesség. A receptet elolvasva rájöttem, hogy kell nekem ez a sütemény :D Így hát a konyhában az alapanyagokat előkutatva nekiláttam a sütésnek.

Már nem kell a boltba rohanni, ha megkívánjuk...

Bounty kocka

A piskótatésztához:
8 tojás
16 dkg liszt
16 dkg cukor
1 mk sütőpor
5 dkg kakaópor (nem cukrozott)

A krémhez:
6 dl tej
10 dkg liszt
6 dkg cukor + 25 dkg cukor
1 csomag vaniliás cukor
25 dkg vaj
20 dkg kókuszreszelék

Tetejére:
tejcsoki

A tojássárgájákat kikeverjük a cukorral. A kakaóport beleszitáljuk a sütőporral elkevert lisztbe. A tojásfehérjéket kemény habbá verjük, majd a liszttel együtt óvatosan a tojásmasszába keverjük. A tésztát kivajazott, kilisztezett tepsibe simítjuk, és előmelegített sütőben 140 fokon kb. fél óra alatt megsütjük.
Amilyen brutkón néz ki, annyira finom!

A lisztet összekeverjük a cukorral és a vaníliás cukorral, majd a tejet fokozatosan hozzáadagolva csomómentesre keverjük. Mérsékelt lángon állandó keverés mellett krémmé főzzük. A vajat habosra keverjük a cukorral, majd a kihűlt krémhez keverjük. Belekeverjük a kókuszreszeléket is.
Önmagában is finom a krém :D

A kihűlt tésztát megkenjük a krémmel. Tetszés szerint bevonhatjuk a csokival.

Nem lehet abbahagyni az evését!

Sietnem kellett, ezért csak lereszeltem a csokit...
A recept 4 főre szól. Az eredeti receptben megadott tepsi mérete 30x40 cm, az enyém 15x25 cm.

Ajánlom figyelmébe Gabynak, aki tudvalevő nagy csoki és kókuszrajongó! :))))))) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése