2012. augusztus 7., kedd

Fagylaltos palacsinta

Tegnapról megmaradt 4-5 db kisütött palacsinta, amely önmagában senkinek sem kellett, főleg másnap. Ezért kipróbáltam a Femina oldaláról:

Fagylaltos palacsinta

8 palacsinta készre sütve
3 tojás
fél liter tej, de ennek lehet fele szódavíz is
csipetnyi só
1 kk cukor
20 dkg liszt (bármilyen liszt jó, csak daraliszt nem!)

Karamell öntethez:
fél csomag vaj
1 ek méz
4-5 ek cukor
csipetnyi só
idénygyümölcs pl. őszibarack, sárgabarack

A palacsintákat megsütöm. Ha a palacsinták megsültek, elkészítem a karamellizált gyümölcsöt hozzá. Felolvasztom a vajat, majd teszek bele csipetnyi sót, utána egy kanál mézet és felhevítem. Majd 4-5 ek cukrot teszek bele, és halványbarnára pirítom az egészet. Amikor ez kész, beleteszem a gyümölcsöt. A gyümölccsel óvatosan összekeverem, amíg a karamell meglágyul (ez már csak 1-2 perc) folyóssá válik, de pont úgy a jó!
Ebéd előtt kivesszük a jégkrémet, a fagylaltot a hűtőből, hogy kicsit meglágyuljon, mire eljutunk a desszertig.
1 palacsintába 1 nagy kanál jégkrémet teszek. A palacsintát negyedére hajtom és a tetejét meglocsolom a karamellizált öntettel, úgy hogy gyümölcs is kerüljön rá!
Kicsit csurgós és maszatolós, de nagyon finom :)

A recept 4 főre készült. Minimum 2 palacsinta jusson mindenkinek, mert 1 darab nem elég. Sajnos nekem csak ez a ronda adag jutott, az első 2 darabot megette az apám, amit fotózásra szántam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése