2012. augusztus 5., vasárnap

Fahéjas szilvafagylalt

Egyik reggel, mikor kimentem a konyhába reggelizni, az asztalon várt egy hatalmas tálban rengeteg szilva :) Miközben megkóstoltam, azon tűnődtem, hogy mit készítsek először belőle. Rögtön eszembe jutott a klasszikus étel a szilvás gombóc mákkal megszórva, de elvettettem a gondolatot, mert mákot darálni nem volt kedvem. Egy ideig töprengtem, míg Latsiánál meg nem láttam:

Fahéjas szilvafagylalt

25 dkg szilva magozva
kb. 1 pohár víz
10 dkg cukor
fahéj
4 dl habtejszín

A kimagozott szilvát egy edénybe raktam, beleszórtam a cukrot, és felöntöttem annyi vízzel, hogy épp csak ellepje. Felforraltam, és néhány perc alatt puhára főztem a cukros szirupban. Beleöntöttem a tejszínt, megszórtam jól fahéjjal és forrásig főztem. Kihűtöttem és már ment is a fagyasztóba egy műanyag dobozban.


Még a fagyasztás előtt, de már így is szép színe volt :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése