2012. szeptember 4., kedd

Burgonyamentes szilvás gombóc

A héten engem is utolért a láz... na, nem a rendesre gondolok, amikor az ágyat nyomjuk, hanem arra a szenvedélyre, amikor valaki elkezdi készíteni, majd felrakja az ételfotót és másnap meg másvalakitől látjuk, esetleg egy kicsit megreformositva.

Gyomorkímélő és gyorsan elkészül...

Burgonyamentes szilvás gombóc

0,5 l víz
2 ek étolaj

0,5 l (!) liszt
2 tojás

A vizet az olajjal és a sóval felforraljuk, beleengedjük a lisztet és jól összekeverjük. A tésztának el kell válnia az edény falától. Levesszük, langyosra hűtjük, és egyenként beledolgozzuk a tojásokat. Áttesszük a gyúródeszkára, néhány mozdulattal felgyúrjuk, majd 1 centi vastagra nyújtjuk és kockákra vágjuk. Az elkészített gombócokat lobogó forró vízbe rakjuk, egyszerre csak annyit, amennyi az edény alján kényelmesen elfér. Gyors tűzön felforraljuk, és amint a gombócok feljöttek a víz tetejére, azonnal le is szűrjük, vagy lyukas kanállal kiszedjük.
Csak annyit készítünk el így, amennyi az étkezésnél elfogy. Ha marad a gombócokból, azt letakart edényben tegyük hideg helyre. Amikor fogyasztani akarjuk, néhány percre sós vízbe rakjuk, nem forraljuk, csak hagyjuk felmelegedni, s azután kiszedve, fahéjjal ízesített morzsába forgatjuk. Így olyan, mintha frissen készült volna.
Nem keményedik meg, amikor kihűl.
Fele mennyiséget készítettem, így is 6 gombócot kaptam :) Mivel siettem enni :D fahéjas porcukorral szórtam meg. Na jó, azért pirítottam zsemlemorzsát vajon is. Gondban voltam, hogy meg kell pirítani vagy csak össze kell keverni a fahéjjal. Hiába, ez életem első gombócai :D Finomak voltak nagyon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése