2012. szeptember 16., vasárnap

Lecsós puffancs

A héten anyu csinált lecsót, mert hát: "Eltelt a nyár és a nyáron alig ettem lecsót." Ami igaz, igaz: csak 1-2 alkalommal készült lecsó, mert a kertünkben levő paprikapalánták nem akartak növekedni... Ennek is a rossz időjárás volt az oka. Vagy tikkasztó hőség volt, vagy beborult az ég, de egy csepp eső sem esett.
Viszont annyira jól sikerült a héten készített lecsó, hogy másnapra csak 1 evőkanálnyi mennyiség maradt :) Ezzel azonban még egy ember sem lakott volna jól. Úgyhogy muszáj volt, nekem egy újabb adagot készítenem :D, aki még életében nem csinált :))))))))))))
Gondoltam, nem nagy ördöngösség, ha már krumplis tésztát már megtanultam, szinte fejből készíteni, akkor ez sem okozhat nagyobb gondot. Rádobtam a forró olajra a felaprított hagymát, majd miután üvegesre pirult, mehetett a feldarabolt paradicsomból 2 közepes méretű darab és paprikahiányban a maradék fél paprika csíkokra vagy kockákra szeletelve. Mikor már jól átsültek, elkevertem bennük a két felvert tojást és hagytam sülni. Ez csak egy személynek készült, pontosabban:

Lecsós puffancs

kész maradék lecsó minden módon
2 tojás
2 ek étkezési keményítő
2 ek zabpehely vagy száraz búzacsíra
csipet bors
ételízesítő
sütőpor vagy szódabikarbóna
olaj a sütéshez

A szokásos módon lecsót készítünk vagy a maradékot használjuk alapanyagul. Lehet benne kolbász, szalonna is. Hozzáadjuk a tojást, a keményítőt, a zabpelyhet, a sütőport és a fűszereket. Kicsit pihentetjük, hogy megduzzadjon. Serpenyőben olajat forrósítunk, egy evőkanállal lepényeket teszünk a serpenyőbe, ellapítjuk, és aranyszínűre sütjük.
Forrón és hidegen egyaránt finom.

Mivel én egy személyes volt a lecsóm, negyedeltem a mennyiségeket. Csakhogy a pihentetési idő után ez nem bizonyult jó ötletnek, mert meglepő módon a tojás szétfolyt benne, így tovább kísérletezve zsemlemorzsát és sima lisztet is kevertem bele. A sütés előtt megkóstoltam, az ételízesítő eléggé domináns volt benne, legközelebb kihagyom belőle és sót használok. Azért legközelebb, mert az ötlet is nagyon tetszik és csak kis módosításra szorul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése