2012. október 28., vasárnap

Banános tekercs

Már régóta készültem megsütni az elefántos könnycseppet, amelyet leginkább apai nagyanyám sütött az ünnepekre. Sajnos, a receptet nem kértem el Tőle, és most már nem is kérhetem... Habár a lányainak biztosan megvan.
Sokat kerestem az interneten rá, több néven is ráakadtam, végül Gabojsza receptjét választottam. Az eredmény minden képzeletemet felülmúlta:

Banános tekercs

A tésztához:
6 tojás
12 dkg porcukor
1 mk szódabikarbóna
4 dkg kakaópor

vaj és liszt a tepsi kikenéséhez

A töltelékhez:
20 dkg vaj
1 tojás
2 ek liszt
2 dl tej
10 dkg porcukor
2 dkg kakaópor
1 kk vanília esszencia
10 dkg tejcsoki
2 banán az egyenesebb fajtából :D

A tésztához a tojásokat szétválasztjuk, a sárgáját a porcukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a szódabikarbónát, a kakaóport és a keményre vert tojásfehérjehabot. Óvatosan, hogy a hab ne törjön össze, egyneművé keverem, és kivajazott, kilisztezett peremes tepsibe öntöm a masszát. 170 fokra előmelegített sütőben megsütöm kb. 30 perc alatt.
A krémhez a tojást kicsit felverem, hozzákeverem a lisztet, apránként hozzáöntöm a tejet, és sűrű krémmé főzöm. Kihűtöm, közben a vajat habosra keverem a porcukorral, majd összekeverem a kihűlt krémmel. Elosztom 60-40%-ban, a nagyobb részbe belekeverem a kakaóport, a kisebbikbe egy kevés cukrot és vanília esszenciát.
A tésztát megkenem előbb a fehér, majd a kakaós krémmel. Egyik szélére teszem a banánt, majd feltekerem.
Tálaló tálcára rakom, majd a tetejét is megkenem a krémmel és megszórom reszelt csokival. Hűtőben tartom tálalásig.




Gabojsza, köszönöm a receptet! Anyum el volt ragadtatva tőle :) Bekerült a karácsonyra megsütendő sütemények közé :D
A tekercset ketté kellett vágnom, mert nem fért el a tálcán. Ettől függetlenül is nagyon elnyerte a tetszésünket, sőt még jobban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése