2012. november 22., csütörtök

Lekváros bukta

Tegnap anyum megemlítette, hogy megenné a buktát. Ezért körülnéztem a neten és Mohánál találtam is egy szuper receptet, amely másnap is puha marad. Már ha marad, mert nálunk, épphogy csak megérte az estét :)

A család kedvence lett:

Lekváros bukta

A tésztához:
25 dkg rétesliszt
25 dkg finomliszt
3 csipetnyi só
6 ek cukor (Mohánál 7 dkg)
3,5 dl tej
2,5 dkg élesztő
1 dl étolaj
1 tojás

A töltéshez:
lekvár

Kenéshez:
étolaj

Kenyérsütőgép híján a langyos cukros tejben felfuttattam az élesztőt. A liszteket egy tálba szitáltam, hozzáadtam a többi alapanyagot és a felfuttatott élesztőt. Addig dagasztottam, amíg a kezemtől el nem vált. A tálat beliszteztem és letakarva meleg helyen 1 óráig kelesztettem. Nálam 2 óra lett, mert nem érkeztem vele :)
A sütőt előmelegítettem 190 fokra.
A megkelt tésztát nagyon belisztezett nyújtólapra tettem, felül is beliszteztem és kinyújtottam kb. 25x50-es téglalappá.
4x8 darabra vágom. A kis négyzeteket beolajozott tenyérrel megtöltöm lekvárral, feltekerem a tésztát, összenyomkodom a végeit és egy ecsettel körbeolajozom. A hajtással lefelé sorakoztatom a sütőpapírral bélelt tepsibe egymás mellé őket. Hagyom kelni még 10 percet. Kb. 20 percig voltak a sütőben.



Fahéjas porcukorral megszórva :)

Féladagot készítettem. Legközelebb nutellával és csokival, valamint párolt almával is kipróbálom. Köszönöm, Moha!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése