2012. december 24., hétfő

Linzer

Még a múlt héten kezdtem el a karácsonyra való készülődést az aprósütemények sütésével. Rögtön egy klasszikussal kezdtem, de egy új receptet próbáltam ki.

Linzer

A tésztához:
30 dkg liszt
20 dkg margarin
10 dkg porcukor
1 tojássárgája
1 csomag vaníliás cukor
reszelt citromhéj (opcionális)
1 tk sütőpor

a töltelékhez:
baracklekvár

A száraz alapanyagokat: a lisztet, a porcukrot, a vaníliás cukrot, a reszelt citromhéjat és a sütőport összekeverjük, majd gyorsan beledolgozzuk a margarint, végül a tojássárgájával is jól összedolgozzuk.
A tésztát fóliába csomagoljuk és betesszük a hűtőbe 1 órára.
Levágunk a tésztából egy darabot, porcukorral megszórt nyújtólapon vagy deszkán fél cm vékonyra nyújtom. Linzerkiszúróval vagy sütiformákkal kiszaggatom és sütőpapírra rakom.
Előmelegített sütőben, kb. 180 fokon 10 percig sütjük.
A kihűlés után a süteményt baracklekvárral összeragasztom.
Vaníliás porcukorral megszórva is tálalhatjuk.

Néhány kocka csokoládét gőz felett felolvasztottam, majd étolajjal elkeverve a sütikre csorgattam, illetve belemártottam a masszába:


Ebből a mennyiségből 30 darab linzerem lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése