2013. január 5., szombat

Könnyű túrós sütemény

Szilveszterre vettem 3 doboznyi túrót, egyenként 250 g-osat. Gondoltam, jó lesz az újévi lencseleves mellé, aki a sós levesek mellé inkább édeset enne. Csakhogy elfeledkeztem róla, és még pénteken is ott lapult a hűtő mélyén. Nosza, keresünk valami túrós sütemény receptet :)
Választásom egy facebook-os ismerősöm Anna receptjére esett. Kicsit bajban voltam, mert Anna nem írta le pontosan, hogy a tojásokat szétválasztva vagy egészben keverte el a többi hozzávalóval. Úgy döntöttem, hogy szétválasztom a tojásokat, a tojásfehérjéket habbá verem, míg a tojássárgájákat külön kikeverem habosra a cukorral.

Könnyű túrós sütemény

A tésztához:
6 tojás
6 ek kristálycukor
4 ek liszt
1 csomag sütőpor
1 dl étolaj
2 ek kakaópor

A krémhez:
fél liter tej
2 csomag vaníliás pudingpor
6 ek cukor + 25 dkg cukor
25 dkg margarin
25 dkg túró

Tetejére:
4 dl Hulala vagy egyéb növényi tejszín
reszelt csoki vagy csokiforgács

A tojásokat kettéválasztjuk: a tojásfehérjéket kemény habbá verjük. A tojássárgájákat a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a habhoz, majd a sütőporos liszttel, az étolajjal és a kakaóporral is elkeverjük. Kizsírozott, kilisztezett tepsibe öntjük és előmelegített sütőben 180 fokon 20 percig sütjük. Tűpróba!
Míg sül a tészta, elkészítjük a krémet: a tejet a pudingporokkal és a cukorral sűrű krémmé főzzük. Ha kihűlt, habosra keverjük a túróval, a cukorral és a margarinnal.
A tésztára kenjük a krémet és elsimítjuk. A habtejszínt felverjük kemény habbá. Rákenjük a krémre és elsimítjuk. Tetejére reszelt csokit vagy csokiforgácsokat szórunk.



Isteni süteményt kaptam végeredményül. A fele rögtön elfogyott még aznap este :) A családom nevében is köszönet a receptért, Anna!

3 megjegyzés:

  1. A krémhez való hozzávalók kicsit elkeveredtek, de gondolom az egyik 25 dgk cukor helyett ugyanennyi túrót gondoltál :)

    VálaszTörlés
  2. Mellissina2, az is :) Úgy kellett a család elől elrejteni az utolsó darabokat :D

    Jaj, köszi, Edit, észre sem vettem :D Kijavítom.

    VálaszTörlés