2013. február 6., szerda

Chilis-gyömbéres forró csokoládé

Tegnap este megkívántam a forró csokoládét. Ezért ellátogattam a Kifőztük oldalára, ahol le lehet tölteni a regisztrálás után az online újságokat, amelyeket nagyszerű gasztrobloggerek szerkesztenek. Remek recepteket leltem benne. Ajánlom, hogy ti is töltsétek le :) De nemcsak az újság miatt érdemes ellátogatni az oldalra. Itt is találhatóak a menü pontban a receptjeink nevű felirat is, ahol kategória szerint vannak rangsorolva a receptek. Ezek közül választottam ki az izgalmas ízvilágot sejtető kombinációt:

Chilis-gyömbéres forró csokoládé

4 dl tej
10 dkg étcsokoládé
1 ek méz
csipetnyi őrölt gyömbér
csipetnyi őrölt chilipaprika

Tetejére:
2 dl habtejszín
1 ek cukor
pirított mogyoródarabkák (krokant)

A tejben elkeverjük a mézet és a fűszereket. Felforraljuk, majd felolvasztjuk benne a csokit. Poharakba töltjük, a cukorral felvert tejszínhabbal díszítjük, mogyoródarabkákkal megszórva tálaljuk.


2 főre elegendő adag. Nálam a pirítás elmaradt, mert elfeledkeztem róla :D Bocsánat, de átlátszó pohár helyett bögrét vettem elő. Megjegyzem, hogy nekem sűrű lett az ital, pedig csak féladagot készítettem. Ettől eltekintve bejött a fűszerezés.

2 megjegyzés: