2013. március 14., csütörtök

Házi mustár

Életemben először, de talán nem utoljára megpróbálkoztam a mustárt elkésziteni házilag. A netet böngészve sok receptet találtam, viszont kevés olyant, amelynek a hozzávalói fellelhetőek lettek volna az éléskamrát vagy a konyhaszekrényt átkutatva. Végül csincsilla receptjét választottam:

Hagyományos mustár

10 dkg poritott mustármag
10 dkg olivaolaj (jó a hagyományos étolaj is)
6 dkg almaecet
2 gerezd fokhagyma
só, bors
1 tk méz
kb. 1 dl viz

Az olaj és a viz kivételével mindent egy edénybe raktam, botmixerrel pépesitettem. Nagyon sűrű masszát kaptam. Hozzáadtam az olajat, újra mixereltem, majd annyi vizet, hogy jó állagúvá váljon. Igy is jó sűrű lett. Megkóstoltam, mivel nagyon csipett, ezért odaraktam egy kicsit főzni. Öntöttem hozzá még 1 dl vizet, majd jól elkevertem. Kicsit sóztam még, ment bele méz is. Megvártam, amig kihűl, ezalatt elmostam egy befőttesüveget, méghozzá sikerült olyan üveget találnom, amelyben is eredetileg csipős mustár volt :) Beleadagoltam a kihűlt mustárt, viszont a szinével sehogysem voltam elégedett, ezért a facebook közösségi portálon a Befőzünk! csoportban tanácsot kértem, hogy mivel javithatnék rajta. Jött is rögtön a válasz: kurkuma! Nosza, vissza a konyhába! Előkerestem a fűszercsomagot és máris adagoltam bele a mustáros üvegbe kb. 1 teáskanálnyit. Kicsit elkevertem, kóstoltam, majd megint raktam bele egy teáskanálnyit. Az üveg már sárgállott, de a mustárnak csak a fele keveredett el. Fogtam, kiöntöttem egy edénybe, elővettem a botmixert és újra pürésitettem. Most már megfelelő minőségű lett. Megkóstoltam ismét, jó fokhagymaize lett :) Visszaöntöttem az üvegbe az edény tartalmát és ment a hűtőbe.

A javitott, vagyis a kurkumás változat :)

Feleadagból ennyi lett!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése