2013. március 24., vasárnap

Húsos melegszendvics

Vettem a boltban valamelyik nap egy löncshúskonzervet. Gondoltam, kipróbálom milyen melegszendvicsbe :)
Volt itthon maradék kifli is, igy felhasználtam azt is.

Húsos melegszendvics

3 kifli
20 dkg löncshús
10 dkg trappista sajt
1 tk dijoni mustár
1-2 tk tejföl
15 g vaj

A kifliket vágjuk félbe, majd a félkifliket még egyszer félbe. A sajtot reszeljük le. A löncshúst villával törjük össze, majd keverjük hozzá a tejfölt, a dijoni mustárt, a reszelt sajt felét és kissé borsozzuk. Kenjük meg vele a kiflik felét, majd szórjuk meg reszelt sajttal mindegyik kifli tetejét. Előmelegitett sütőben 220 fokon süssük meg kb. 8 perc alatt. Tálalhatjuk uborkával, mustárral, chiliszósszal, vagy ketchuppal.



Finom melegszendvicset kaptam eredményül, amely gyorsan fogyott. A receptet a Nosalty oldaláról kissé módositva kölcsönöztem.

Később megkivántam egy kis édességet is, de palacsintáról vagy tojást tartalmazó süteményről szó sem lehetett, mert nem volt itthon tojás. Emlékeztem, hogy régebben készitettem Flóra receptje szerint:

Palmacsinta vagy almás tócsni

4 alma
10 dkg liszt (nálam vegyesen fehér búzaliszt és tk rozsliszt)
8 dkg nádcukor
őrölt fahéj
vaj

Az almákat meghámozzuk és lereszeljük a nagy lyukú reszelőn. Hozzákeverjük a lisztet, a cukrot és őrölt fahéjjal izesitjük. Egy serpenyőben megolvasztjuk a vajat, és a masszából egy ek-nyit a serpenyőbe rakunk, ellapitjük és mindkét oldalát megsütjük. Ezt addig ismételjük, amig a tészta el nem fogy.


Mennyei eledel. Mintha rákaramellizálnánk a cukrot az almára, olyan finom ize lett. Mintha megkennénk az almát mézzel. Etette magát és féladagot készitve kevésnek bizonyult.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése