2013. március 22., péntek

Mandarinzselé

Vettem az egyik nagy szupermarketben egy csomag mandarint. Csak este vettem észre, hogy ez az a fajta, ami nehezen hámozható. Márpedig hámozni nem fogok, hamarabb leszedi a körmeimet, még mielőtt kibonthatnám a gyümölcsöt. Igy hát kifacsartam a mandarinok levét és közben leforráztam egy mentás zöldteát, hogy minél hamarabb elkészülhessen:

Mandarinzselé

5 dl frissen facsart mandarinlé (mert még idő előtt eltűnne, ha már hamarabb kifacsarnánk)
fél csomag citromsav
1,5 kk zselatinpor (sárga szinű zselét használtam)
4 ek nádcukor
1,5 dl mentás zöldtea

Összekevertem a mandarinlevet a kihűlt mentás zöldteával és hozzáadtam a zselatinport. Hagytam pár percig pihenni, hogy a zselatin megduzzadjon.
Majd hozzáadtam a citromsavat és ezt a keveréket felraktam a tűzhelyre megfőzni. Folyamatos keverés mellett 1 percig főztem, utána hozzákevertem a nádcukrot és még 5 percig főztem.
Beleöntöttem a forró masszát a befőttes üvegekbe és hagytam kihűlni.




Az aszpik enyhén savanyú lett, a mentás zöldtea izzel. Jó kenyérre kenve és joghurtba. Remélem, finom lesz a palacsintához is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése