2013. április 21., vasárnap

Blogkóstoló 8. fordulójára - Grizgaluska és gombával rántott hús

Résztvettem a Blogkóstoló 8. fordulójában. Nekem Hani, a Blogkóstoló háziasszonya Daniella blogját sorsolta ki. Olyan izre vágytam, ami nálunk a családban még nem próbált senki.
Végül 2 receptet is választottam:

Grizgaluska

80 ml tej
30 g búzadara
2 gerezd fokhagyma
petrezselyemzöld
csipetnyi só
őrölt bors
szerecsendió
1 tojás

A tejet a sóval és az őrölt borssal felforraljuk, majd hozzáadjuk a búzadarát. Beletesszük az áttört fokhagymát, az apróra vágott petrezselyemzöldet és a szerecsendiót, majd jól összekeverjük. Beletesszük a villával felvert tojást is. Jól összekeverjük. Hagyjuk egy kicsit hűlni, majd 2 kávéskanál segitségével kis galuskákat formálunk. Forrásban levő levesbe szaggatjuk.



Az egész családnak nagyon izlett. Köszönjük, Daniella! :)

Gombával rántott hús

1 csirkemell felszeletelve
20-30 dkg gomba
1 tojás
zsemlemorzsa
szezámmag
só, bors, ételizesitő

A nagylyukú reszelőn a tojáshoz annyi pépet reszelek, hogy egy sűrű pépet kapjak. A hússzeleteket megfűszerezem. Lisztbe és gombás masszába mártom, majd finoman a szezámmagos zsemlemorzsába teszem, megforgatom és forró olajban kisütöm.




Sajnos, kevés szezámmagot raktam a zsemlemorzsába, mert féltem, hogy nagyon megkeseriti a panirnak az izét.

Nagyon szépen köszönöm még egyszer a recepteket, Daniella! Neked meg Hani, a lehetőséget, hogy részt vehettem a játékban :)

2 megjegyzés:

  1. Örülök hogy ízlett amiket kipróbáltatok.
    Én mindég rakok a panírba szezámmagot mert imádjuk sőt van hogy csak a magvakban rántom ki a húst.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jók lettek! Különösen a gombával töltött hús fotói tetszenek! Köszi, hogy játszottál velem!

    VálaszTörlés