2013. szeptember 28., szombat

Csokis meggyel töltött háromszögek

Mindig is ki szerettem volna próbálni az egyik nagy szupermarketben kapható meggyes táskát. Habár az folyékonyabb töltelékkel rendelkezett, de Aliz receptje csábitóbb volt számomra. Nálam több meggy került bele, mert nem szerettem volna, ha veszendőbe megy a többi meggyszem. Köszönöm, Aliz, imádtam benne azt is, hogy nem kellett elővennem a darálót a töltelékhez!

Csokis meggyel töltött háromszögek (fél adaggal dolgoztam)

200 g rétestészta (mélyhűtött leveles tészta)
25 dkg meggy kimagozva
5 dkg csokoládé (vegyesen használtam ét- és tejcsokit)
2,5 dkg babapiskóta
2-3 ek cukor (függ, hogy mennyire savanyú a meggy)
olaj
porcukor

A meggyről a levet leöntjük. A babapiskótát egy zacskóba rakjuk és húsklopfolóval durvára törjük. A csokit szintén durvára apritjuk a kezünkkel. Mindkettőt a meggyhez keverjük a cukorral együtt.
A rétestésztát kinyújtjuk, kb. 2-3 mm vastagságúra. Felszeleteljük úgy, hogy hosszú téglalap alakú csikokat kapjunk. Megkenjük olajjal. A tésztalap egyik végére 1 ek-nyi tölteléket rakunk, és sarkosan felhajtjuk, ahogy Aliz tette. Addig hajtogatjuk, amig a tésztalap másik végére nem érünk.
Sütőpapirral bélelt tepsibe rakosgatjuk a háromszögeket, olajjal megkenjük a tetejüket és előmelegitett sütőben 200 fokon megsütjük. Tálaláskor porcukorral megszórva kinálhatjuk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése