2013. szeptember 11., szerda

Meggyes kókuszgolyó

...vagyis inkább fahéjas kekszből készült meggyel töltött kókuszgolyó. Mert Móni projektje alapján egy tepsinyi adag megmaradt a fahéjas karikák nevű finomságból, ezért gondolkodóba estem, hogy mi készülhetne belőle. Mivel egy üveg meggybefőtt is lapult a hűtőben, az is felhasználásra került, pontosabban egy része. Kókuszreszelék pedig úgy került bele, hogy lágy lett a massza, és mivel nem akartam darált kekszet vagy babapiskótát morzsásra darálni, ezért ebbe hempergettem. Nekem személy szerint nagyon izlett, pedig nem voltam oda a meggyért. Eddig.

Meggyes kókuszgolyó

1 tepsinyi kb. 12 db fahéjas keksz
fél csomag kókuszreszelék
néhány szem kimagozott meggy
annyi meggylé, amennyit felvesz a massza

A kekszet ledaráljuk. Hozzáöntjük a meggylevet és formázható masszává gyúrjuk. Egy másik tálba rakjuk a kókuszreszeléket. Diónyi masszát a kezünkbe rakunk, kissé ellapitjuk, majd a közepébe téve egy szem kimagozott meggyet golyóvá formáljuk. Meghempergetjük a kókuszreszelékben. Kis papirkapszlikba téve hűtőben tároljuk tálalásig.




Nem kivánt további édesitést a kókuszgolyó, mert a meggybefőtt levét öntöttem rá, ami cukros viz volt meggyben áztatva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése