2013. december 4., szerda

Citromos-kókuszos pöffeteg (crinkles)

Közeleg Mikulás napja, lehet rá készülődni. Pár hete készitettem ezt a kekszet, inkább száraz jellegű aprósüti, mint puha. Most beszámolok arról is, hogyan birja a fémdoboz tárolást: elég jól, de tanácsolom, hogy 1 hónapon belül egyétek meg. Ez is rájárós sütike, amilyen a pöfeteg keksz :D Nekem pár órával a kihűlés után száraz lett, és ez nem változott meg pár nap elteltével sem.
A receptet Angie oldalán találtam meg, de már néhány magyar gasztroblogger oldalán is láttam, mikor utánanéztem a változatait keresve.

Citromos-kókuszos pöffeteg (crinkles)

150 g kristálycukor
240 g finomliszt
90 g kókuszreszelék
2 kk sütőpor
2 tojás
60 g puha vaj
1 citrom reszelt héja

A hempergetéshez:
porcukor

A vajat a kristálycukorral habosra keverjük, hozzáadjuk egyesével a tojásokat és a reszelt citromhéjat. A lisztet, a sütőport és a kókuszreszeléket összekeverjük és hozzáadjuk a masszához. Összedolgozzuk a vajas keverékkel és tésztává gyúrjuk. Kis időre a hűtőbe tesszük. Ezalatt a sütőt előmelegitjük 160 fokra. A tésztából kis darabokat tördelük, amelyeket golyóvá formáljuk. Meghempergetjük a porcukorban és sütőpapirral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket. Nem kell lelapitani, sem formázni. Tanácsolom, hogy max. 9 db-ot süssünk egyszerre egy tepsin. Kb. 15 percig sütjük.
Fémdobozban eláll, már ha meg tudjuk állni, hogy ne járjunk rá.









2 megjegyzés:

  1. De vigasztalj meg Andikám, hogy nem ehetetlenül lett kemény! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, nem ehetetlenül kemény, inkább ropogós, kissé morzsás, de finom.

      Törlés