2014. február 9., vasárnap

Finomlisztből készült kiflik

Általában a kifliknél, úgymint a kenyereknél vagy a zsemléknél, kenyérlisztet használnak. Persze, a tapasztaltabb sütők is arra esküsznek, hogy a vegyesen felhasznált lisztek finomabb péksütiket eredményeznek. 
Ha tehetem, keverem én is a kelt tésztáknál a lisztek arányát. Volt, hogy a zsemlék esetében, ha a recept nem irta, fele-fele arányban finomlisztet és réteslisztet használtam fel. De olyan esetre is emlékszem, amikor kenyérsütésnél 5 fajta lisztet kevertem be.
Már egy ideje kinéztem Táňa oldalán ezeket a kifliket is, hasonlóan az előző kiflikhez, ezt a receptet is Tőle kölcsönöztem. Kissé eltérően készült nálam, mert tönkölylisztet is szitáltam hozzá.

Finomlisztből készült kiflik

1 kg finomliszt (nálam vegyesen kenyérliszt és tönkölyliszt)
3 dl tej
3 dl viz
1 dl étolaj
40 g élesztő
1 ek só
1 kk cukor

Tetejére:
vizzel elkevert tojás

Kenyérsütőgépben is összeállithatjuk a tésztát. Ha nem rendelkezünk kenyérsütőgéppel, akkor a tejben felfuttatjuk az élesztőt, amelyben előzőleg elkevertük a cukrot. A lisztet egy tálba szitáljuk, majd a többi hozzávalóval és a felfuttatott élesztővel alaposan összedolgozzuk. Hagyjuk meleg helyen kelni 1 órát.
A megkelt tésztát 28 részre osztjuk, gombóccá formáljuk, amelyet 15 percig kelni hagyunk. A gombócokat vékony téglalappá nyújtjuk, feltekerjük és a tepsire téve hagyjuk 15 percig kelni. Ha vastagabb kiflikre vágyunk, hosszabb ideig kelni hagyjuk. Közvetlenül a sütőbe téve lekenjük vizzel elkevert tojással. Előmelegitett sütőben 220 fokon kb. 12-15 perc alatt megsütjük.
Ebből a tésztából zsemléket is formálhatunk.


Az egyik gombócból mini bagettet formáltam, mig egy másikból a kinyújtott tésztát feleztem, majd feltekertem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése