2014. március 24., hétfő

Sajtgolyók maradék tojásfehérjéből

Jelentkeztem a Blogkóstoló 15. fordulójára, amelynek SüniSüti a háziasszonya. Ő Gerdit osztotta ki nekem osztályrészül, hogy készitsek el valami finomat az oldaláról. Sajnos, a határidőt nem sikerült tartanom, mert egyrészt elfeledkeztem arról a tényről is, hogy jelenkeztem :D, másrészt még az egyik hétvégén elódáztam a dolgot, hogy majd másnap tüzetesebben átvizsgálom a receptek kinálatát és kiment a fejemből :D De jobb későn, vagyis 1 nappal utána, mint soha, vagyis máris pótolom ezt a hiányosságot.
Az én választottam nem más, mint:

Sajtgolyók maradék tojásfehérjéből

6 nagy tojásfehérje
csipetnyi só
30 dkg reszelt sajt
6 ek zsemlemorzsa
étolaj a sütéshez

A tojásfehérjéket a csipetnyi sóval kemény habbá verjük. Hozzáadjuk a reszelt sajtot és a zsemlemorzsát, egyneművé keverjük. Kisebb diónyi gombócokat formálunk belőle.
Ujjnyi olajban, kis lángon, pirosra sütjük. Tehetünk bele borsot is.




Gerdi, nagyon szépen köszönöm ezt a receptet, mert eddig csak az édes változatra volt tippem tojásfehérje felhasználás esetén. Most pedig már sós harapnivaló is készülhet belőle :)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szuper vagy, hogy mindezek ellenére mégis sikerült összehoznod a kóstolást :D

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy van sós megoldás is a tojásfehérje felhasználására, köszönöm, holnap ki is próbálom.

    VálaszTörlés