2014. április 13., vasárnap

Szendvicskenyér

Ismét egy nagyszerű recept Tányától. Ha mégsem fogyna el, akkor daráljuk le zsemlemorzsának, ahogy ő javasolja, vagy készitsünk belőle felfújtat...

Szendvicskenyér

500 g finomliszt
2,5 kk száritott élesztő (nálam kb. 30 g friss élesztő)
1 tojás
300 ml víz
2 ek tejpor
4 ek étolaj
2 kk só
1 kk cukor
1 ek citromlé (el is maradhat)

Az alapanyagokat összegyúrjuk, a cukros vízben felfuttatjuk az élesztőt. Duplájára kelesztjük.
A megkelt tésztát 2 részre osztjuk. Mindkét cipót még egyszer jól átgyúrjuk és 10 percig hagyjuk pihenni. Utána a sodrófával kinyújtjuk úgy, mint a rétest és feltekerjük. Az alja vastagabb legyen. Én veknivé formáztam és még kissé sodortam, hogy hosszabb legyen.
Sütőpapirral bélelt tepsire rakjuk. Konyharuhával letakarjuk és még hagyjuk 1 órát kelni.
Megkenjük sózott tojással, amelyet vízzel elkevertünk és előmelegitett sütőben először 10 percet sütjük 195 fokon, majd a hőfokot levesszük 175 fokra és 20 percig sütjük még.
A sütőből kivéve rögtön rácsra rakjuk, hogy az alja is levegőhöz jusson. Csak kihűlés után szeleteljük fel.

Nem sodortam fel, mint a kiflit, hanem veknivé formáztam...





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése